کدام رونالدو، رونالدوی واقعی است؟

جالب‌ترین تشابه اسمی تاریخ فوتبال (+عکس)

امروز رونالدوی برزیلی 47 ساله شد 

ببینید | یک مریخی در زمین

آنها که فوتبال برایشان محدود به همین چند سال نیست می‌دانند هر وقت حرف از رونالدو می‌شود باید به یاد یک مریخی برزیلی بیفتند که در زمین فوتبال جادو می‌کرد، اگرچه هیچوقت آنطور که باید به حقش در فوتبال نرسید و مصدومیت‌های پیاپی و سخت باعث شد او زودتر از آنچه تصورش می‌رفت به سکوها تبعید شود.
کد خبر: ۱۴۲۲۹۵۸

حالا شاید تصاویر اضافه وزن او میان صفحات ورزشی دست به دست شود اما کمتر اهل فوتبالی است که شمایل او را در جام جهانی کره و ژاپن با آن مدل موی عجب به یاد نداشته باشد، آن فرارها و دریبل‌ها و گل‌هایی که بالاخره دستش را به جام خوش رنگ جهانی رساند.

اگر می‌خواهید متوجه شوید که چقدر پا به سن گذاشته‌اید باید بدانید همین امروز رونالدو لوئیس نازاریو ده لیما 47 ساله شده است. کسی که از زاغه‌های حاشیه پایتخت برزیل آمده بود و فوتبال جهان را فتح کرد. 

کریستیانو رونالدو که همین روزها به ایران هم می‌آید حالا در 38 سالگی در اوج آمادگی است اما از بد روزگار همین بس که بدانید رونالدوی برزیلی در 34 سالگی به اجبار بازنشسته شد. رونالدو دوبار قهرمان جام جهانی با تیم ملی برزیل شد.

اولین بار در جام جهانی 1994 با اینکه یک دقیقه هم بازی نکرد ولی با شکست دادن ایتالیا در ضربات پنالتی به این افتخار رسید و دومین بار نیز بهترین آقای گل جام شد و با شکست دادن اولیور کان قهرمان جام جهانی 2022 کره و ژاپن شد.

او درباره فوتبال امروز هم حرف‌های جالب توجهی دارد. برآیند همه حرف‌هایش این است که او در زمان نادرستی فوتبال بازی می‌کرده است. او می‌گوید « نسل الان از نسل ما بهتر خارج از فوتبال زندگی می‌کند. آنها خوب می‌خورند و خوب می‌خوابند. برای ما کاملا برعکس بودیم. دیگر نگویم که شب‌ها ما چه کارها می‌کردیم. با این حال به نظرم ذهنیت‌هایمان خیلی به من شبیه است.» 
 
رونالدو در سال ۱۹۹۶ زمانی که ۱۸ سال سن داشت، بازیکن سال فوتبال جهان شد. 
در ۹۸ بازی برای تیم ملی برزیل ۶۶ گل به ثمر رسانده و بعد از پله و نیمار رکورددار گلزنی ملی در برزیل است.
او در یک فصل در بارسلونا در ۴۹ مسابقه ۴۷ گل به ثمر رساند
فروش پیراهن او که قرارداد ۴۶ میلیون یورویی با رئال مادرید امضا کرده بود، در روز اول همه رکوردها را شکست.
او جوانترین بازیکنی است که توپ طلا و بازیکن سال جهان را برنده شده و همچنین در ۱۷ سالگی قهرمان جام جهانی شد.

تعداد بازدید : 59
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها